ساخت دستگاه فوم بتن

پمپ فوم بتن
پمپ فوم بتن
فروردین ۸, ۱۴۰۰
نحوه کارکرد دستگاه فوم بتن
دستگاه فوم بتن چیست
فروردین ۸, ۱۴۰۰
نمایش همه
ساخت دستگاه فوم بتن

ساخت دستگاه فوم بتن

ساخت دستگاه فوم بتن بر اساس ارزیابی دقیق بر روی قطعات مورد نیاز، نوع قطعه، کیفیت آن و سطح اجرای آن صورت می گیرد. بسیار مهم است که اصول ساخت دستگاه فوم بتن رعایت شود تا در نهایت محصولی تهیه شود که هم از نظر وزن موقعیت خوبی داشته باشد و هم مقاومت و استحکام آن بالا باشد.

مراحل و چگونگی ساخت دستگاه فوم بتن

فوم بتن ها ماده ای بسیار کاربردی هستند و مقاومت بالایی در برابر آتش دارند. وزن سبکی دارند و با محیط زیست سازگار هستند و همینطور خاصیت کم چگالی دارند. بنابراین ساخت دستگاه فوم بتن باید با دقت بالایی صورت بگیرد تا بتواند هم از نظر قدرت و هم سرعت بهترین مکانیزم را داشته باشد.

برای دستگاه فوم بتن نیاز به میکسر است میکسر ها همان ابزاری هستند که مخلوطی به صورت یکنواخت تهیه می کنند و طرز ترکیب و مخلوط سازی آنها بسیار مهم است. میکسرهای بتن معمولی نمی توانند برای فوم بتن استفاده شوند و دستگاه و میکسر مخصوص فوم بتن به صورتی طراحی می شود تا ترکیب استانداردی فراهم شود.

در دستگاه فوم بتن یکی از بخش های مهم میکسر ها و مونو پمپ ها هستند. همینطور نیاز به ارزیابی واحد فوم ساز و بالابر سیمان است. این دستگاه دارد تابلوی برق، کمپرسور و شاسی است.

مونو پمپ های به کار رفته در ساخت دستگاه فوم بتن به طور کلی شامل سه بخش اصلی هستند و این تقسیم بندی بر روی عملکرد نهایی دستگاه نیز اثرگذار است.

دسته اول:

مربوط به فوم سازها است. ساخت فوم ساز باید به صورتی دنبال شود که بتواند مایع فوم را به کف وظیفه تبدیل نماید.

دسته دوم:

ساخت میکسر است و به طور کلی مخلوط کردن فوم بتن به عهده این بخش است و باید قطعات به کار رفته برای میکسر به قدری قوی باشد که فوم ایجاد شده قابلیت اجرای خوبی داشته باشد.

دسته سوم:

مربوط به مونو پمپ ها است و در واقع در خصوص پمپ فوم بتن ساخته شده توسط میکسر ها به طبقات ارزیابی می شود و وظیفه مونو پمپ را اجرا می کند.

بخش دیگر که در دستگاه فوم بتن بسیار مهم است دستگاه پرتابل تحت فشار است. در واقع در  دستگاه فوم بتن باید دقت صورت بگیرد که مصرف انرژی در حالت کمترین مقدار باشد. این دستگاه دقیقاً برای همین بخش در نظر گرفته می شود.

مصرف انرژی در این حالت در کمترین مقدار قرار دارد. از سوی دیگر انتقال مواد نیز به طبقات به واسطه ساخت دستگاه توسط باد صورت می گیرد.

مراحل ساخت دستگاه فوم بتن

مراحل ساخت دستگاه فوم بتن

بیشتر بخوانیم ?  افزودنی بتن

ساخت دستگاه فوم بتن کوچک چگونه انجام می گیرد ؟

فوم بتن های کوچک معمولاً برای پروژه های کوچک استفاده می شوند و همه مراحل گفته شده در بخش اول را شامل می شوند اما سطح توان و میزان پمپاژ در مدل های کوچک از حساسیت کمتری به نسبت مدل های قبل برخوردار است. یک موضوع مهم دیگر که در خصوص دستگاه فوم بتن بسیار دیده می شود اینکه این دستگاه ها به طور کلی دارای مراحل اجرایی خوبی هستند.

مراحل ایجاد فوم بتن توسط دستگاه

دستگاه در ابتدا به ساختن مواد کننده می پردازد بنابراین در دستگاه فوم بتن این بخش که آغاز کار است بسیار مهم است. در واقع در گام اول ماسه بادی و سیمان با آب در داخل دستگاه میکسر ترکیب می شود. تاکید بر روی کیفیت و سبک ساخت میکسر در همین بخش مشخص است. سپس فوم کف زا در بخشی که مخصوص فوم ساز دستگاه است با آب مخلوط میشود و رقیق سازی صورت می گیرد. کفی که ایجاد شده است به واسطه پمپ هوا و لوله های مخصوص خروجی با فشار زیاد عبور داده می شود.

گام دوم مربوط به ترکیب دقیق و کامل سیمان و هوا و آب به صورت یکنواخت است پس در طراحی و ساخت دستگاه فوم بتن ترکیب کردن مهمترین بخش محسوب می شود و باید موارد مهم رعایت شود. ایجاد حباب های هوا به واسطه عامل کف کننده سبب می شود تا میزان مقاومت و پایداری در فوم بتن ها بیشتر شود پس سطح یکنواخت از فوم بتن ها برای ملات بسیار مهم است.

در نهایت دستگاه مخلوط فوم بتن اماده شده و نوبت به قسمت پمپ می رسد. در دستگاه فوم بتن، میزان پمپاژ وابستگی دقیق به نوع پمپ دارد و باید دقت لازم در این زمینه صورت بگیرد. به طور کلی ضخامتی که برای این مشخص در نظر گرفته می شود در حدود ۱۰ سانتیمتر بر روی سطوح است. فوم بتن ها نیاز به تراکم ندارند و می توانند از ارتفاع مشخصی داخل قالب ها ریخته شوند.

 

نحوه کارکرد دستگاه فوم بتن

نحوه کارکرد دستگاه فوم بتن

بیشتر بخوانیم ?  کاربرد فوم بتن

هزینه ساخت دستگاه فوم بتن ساز

یکی از بخش های مهم در هزینه دستگاه فوم بتن بدنه مقاوم است. جنس باید به حدی مقاوم باشد که بتواند در شرایط بد آب و هوایی نیز کارایی بالایی داشته باشد.

گزینه دیگر دقت در خصوص عدم سروصدا و جلوگیری از لرزش های احتمالی است. در واقع این بخش بسیار مهم بوده و باید به صورت دقیق مدنظر قرار بگیرد.

دستگاه باید به صورتی ساخته شود که بتواند مصرف انرژی بهینه را پشت سر بگذارد و استانداردهای عملی در این زمینه بسیار مهم است. تکنولوژی که برای دستگاه استفاده می شود در زمان خطر باید بتواند فوراً سیستم را متوقف سازد و این موضوع از دیگر بخش های هزینه ساخت دستگاه فوم بتن محسوب می شود.

در صورتی که نیاز به تایمر اتوماتیک در دستگاه باشد بخشی از هزینه به تایمر در نظر گرفته می شود و سبب می شود که کیفیت مخلوط نیز بالاتر برود. از سوی دیگر حجم بتن را در زمان مخلوط کاهش می دهد.

نکته پایانی

هرچه دقت بیشتری در دستگاه فوم بتن صورت بگیرد فوم بتن نهایی از کیفیت بیشتری برخوردار است و مقاومت آن نیز بیشتر و قابل قبول است. اینطور که مشخص است فوم بتن کم چگالی با تراکم کم می تواند پمپاژ قابل قبولی داشته باشد. این دستگاه نیاز به محاسبات دقیقی دارد و باید از بهترین تکنولوژی های ساخت روز دنیا برای آن استفاده شود در غیر این صورت نمی تواند اثربخشی خوبی داشته باشد و دچار مشکل خواهد شد.

در ادامه بخوانیم ?  قیمت بتن

سؤالات متداول

۱مراحل و چگونگی ساخت دستگاه فوم بتن به چه صورت است ؟
برای ساخت دستگاه فوم بتن نیاز به میکسر است میکسر ها همان ابزاری هستند که مخلوطی به صورت یکنواخت تهیه می کنند و طرز ترکیب و مخلوط سازی آنها بسیار مهم است. میکسرهای بتن معمولی نمی توانند برای فوم بتن استفاده شوند و دستگاه و میکسر مخصوص فوم بتن به صورتی طراحی می شود تا ترکیب استانداردی فراهم شود.
۲مراحل ایجاد فوم بتن توسط دستگاه به چه صورت است ؟
دستگاه در ابتدا به ساختن مواد کننده می پردازد بنابراین در ساخت دستگاه فوم بتن این بخش که آغاز کار است بسیار مهم است. در واقع در گام اول ماسه بادی و سیمان با آب در داخل دستگاه میکسر ترکیب می شود. تاکید بر روی کیفیت و سبک ساخت میکسر در همین بخش مشخص است…
۳هزینه ساخت دستگاه فوم بتن ساز به چه صورت محاسبه می شود ؟
یکی از بخش های مهم در هزینه ساخت دستگاه فوم بتن بدنه مقاوم است. جنس باید به حدی مقاوم باشد که بتواند در شرایط بد آب و هوایی نیز کارایی بالایی داشته باشد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن مشاوره و فروش

09124210058
09124806310


 
با ما در تماس باشید
https://www.homafoambeton.com/
close-link
Click Me