فوم بتن در تهران | شرکت هما فوم بتن

فوم بتن-https://www.homafoambeton.com/
ویژگی و خصوصیات مایع فوم بتن
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹
مقاومت فوم بتن
مقاومت فوم بتن |شرکت هما فوم بتن
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹

فوم بتن یا بتن سبک یکی از جدیدترین و کاربردی ترین مصالح ساختمانی می باشد که در حال تبدیل شدن به جایگزین مناسب برای بتن های معمول است.

کاهش بار مرده ساختمان و عایق بودن این مواد در برابر دما و صدا و همچنین قیمت ارزان آنها از جمله مواردی هستند که باعث شده اند فوم بتن به شدت در صنعت ساختمان سازی و عمران مورد توجه قرار گیرد. در ادامه به معرفی کامل بتن سبک و انواع مختلف ، ویژگی آنها و فوم بتن در تهران اشاره خواهیم داشت.

در ادامه خواهیم خواند :

فوم بتن چیست؟

انواع فوم بتن

ابزارهای مورد استفاده برای انجام فوم بتن در تهران

مشخصات فوم بتن خشک شده 

چگونگی تشخیص فوم بتن استاندارد و مرغوب از فوم بتن نامرغوب 

انتخاب نوع مناسب سیمان 

 

کف سازی-https://www.homafoambeton.com/

کف سازی-https://www.homafoambeton.com/

بیشتر بخوانیم : کاربرد فوم بتن

فوم بتن چیست؟

در پاسخ به سوال فوم بتن چیست باید گفت که، به منظور افزایش مقاومت ساختمان ها از ملات سیمان و آب و ماسه که در نهایت بتن را بوجود می آورند استفاده می شود.

به منظور کاهش چگالی بتن های معمول و سبک تر شدن وزن ساختمان از مواد کف ساز یا فوم های مخصوص استفاده شده و در نهایت با نام های مختلفی از قبیل فوم بتن (foamed concrete) و بتن سبک شناخته شده اند.

بتن تولید شده از فوم و مواد کف ساز ترکیبی از سیمان، ماسه و شن، مواد شیمیایی و کف ساز بر پایه پروتئین حیوانی می باشد که برای مصارف مختلف از قبیل سقف سازی و کف سازی و ساخت دیوار کاربرد دارد.

این گروه از مصالح ساختمانی برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ در صنعت ساختمان سازی و عمران مورد استفاده قرار گرفت و به مرور و در سال ۱۳۸۰ در ایران نیز تولید شد.

معمولا در ساختمان ها پس از تمام شدن کار اسکلت و دیواره چینی ، نصب کفپوش به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از این روش ها استفاده از فوم بتن در تهران است .

از جمله مهم ترین اهداف کف سازی ایجاد فضای مناسب برای نصب وسایل برای عبور از کف ساختمان است.

همچنین در ایجاد سطحی صاف و مناسب برای کف سازی باعث ایجاد لایه ای از عایق صدا و گرما و در آخر شیب است که معمولا از کف صنعتی یا معدنی در کف سازی ساختمان ها به بهترین حالت ممکن استفاده می شود.

در برخی پروژه ها این مواد جای خود را به بقایای ساخت و ساز، خاک یا هر نوع ماده بی ارزش ممکن می دهند.

 

فایل صوتی این متن

فوم بتن

 

بیشتر بخوانیم : مایع فوم بتن

انواع فوم بتن

بتن های سبک را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی نمود که از مهم ترین گروه بندی های شکل گرفته برای این مواد می توان به نوع مواد کف ساز و فوم های مورد استفاده در آنها اشاره نمود. بر همین اساس می توان انواع بتن سبک را به صورت زیر تعریف نمود:

فوم بتن گازی

اصلی ترین ویژگی این گروه از بتن های سبک، استفاده از آلومینیوم در فرایند تولید ملات بتن می باشد. لازم به ذکر است که آلومینیوم با هیدروکسید کلسیم واکنش شیمیایی انجام داده و باعث می شود تا مقدار قابل توجهی حباب هیدروژن بر اثر این واکنش ایجاد شود.

با توجه به مقدار بسیار زیاد حباب های هیدروژن در این نوع بتن و افزایش حجم و انبساط آنها، به این مواد فوم بتن گازی گفته میشود. این گروه از بتن های سبک در صنعت ساختمان سازی کاربرد کمتری دارند.

فوم بتن کفی

از ویژگی ها و تفاوت های این گروه از فوم بتن ها با نوع گازی می توان به وجود حباب های هوا درون ملات بتن اشاره نمود که به کمک مواد کف ساز بوجود می آیند.

با توجه به ارزان بودن قیمت فوم بتن و همچنین فرآیند تولید آسان، فوم بتن های کفی بیشتر از نوع گازی در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد کف سازی که برای تولید این نوع بتن سبک استفاده می شود از پروتئین های حیوانی از قبیل شاخ و سم حیوانات و ترکیب آن ها با مواد شیمیایی بدست می آید.

ابزارهای مورد استفاده برای انجام فوم بتن در تهران

در فوم بتن تهران که در بیشتر اوقات از کف پایدار به عنوان جایگزین سنگدانه استفاده می شود و به دلیل خصوصیات کف روانی این بتن در حد زیاد است که به مایع نیز تلقی می شود و همچنین از آنجا که بتنی که برای کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد مایع بسیار روان است و برای جلوگیری از هدر رفتن بتن باید تمام سوراخ های کف را با ملات پر کنید.

برای تولید کف از مخلوطی از مواد مخصوص کف (کف مایع) و آب استفاده می شود. این دو ماده در یک ژنراتور کف تشکیل شده از همزن با هم مخلوط می شوند و چندین کپسول هوا و کف با دمیدن هوا به داخل این مخلوط تشکیل می شوند.

کف به دلیل هوای فشرده، حباب های کوچک و محکم می شود، در میکسر فوم بتن مقدار دیگری آب و سیمان با هم مخلوط می شوند و کف حاصل به مخلوط آب و سیمان اضافه می شود و خوب مخلوط می شود.

در این فرایند ساده به راحتی می توان تشخیص داد که مهم ترین مشکل پایداری کف و جداسازی آن از مخلوط آبی سیمان است.

این فناوری ازچندین سال پیش مورد توجه قرار گرفته است و کیفیت مواد کف سازی همیشه در حال پیشرفت بوده است، مواد کف سازی کنونی توانایی اطمینان از پایداری و جدا نشدن کف تولید شده از مخلوط سیمان آبی را دارند.

کف مایع با فوم زیادی که در محیط آب و سیمان تولید می شود باعث می شود تا حجم ملات سیمان را افزایش یابد و محلول موسوم به بتن فوم را تولید می کند که خاصیت خاصی دارد و در کف ها و شیب ها قابل استفاده است.

فوم بتن-کف سازی

 

بیشتر بخوانیم : مزایای فوم بتن

مشخصات فوم بتن خشک شده

فوم بتن باید از یک سری معیار های مشخص شده به همراه باشد و از جمله این معیار ها خشک شدن فوم بتن می باشد که در این خصوص فوم بتن مورد نظر با توجه به کمترین زمان ممکن عمل خشک شدن را در پیش رو داشته باشد و برای مثال می توان اینگونه بیان کرد که مدت زمان برای خشک کردن فوم بتن در هوای خشک ۱ روز می باشد.

همچنین خشک کردن در هوای سرد زمستانی بازه ۲ الی ۳ روز طول می کشد تا مرحله خشک شدن فوم بتن ایجاد شود.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که صرفه جویی زمان در ساخت و ساز ساختمان ها از امری مهم به همراه است و در این خصوص برای پیشرفت کار در ساختمان ها می توان از خشک کردن فوم بتن استفاده کرد و همچنین باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که مدت زمانی که برای خشک کردن بتن در نظر گرفته اید اگر بیشتر باشد باعث خشک شدن فوم بتن مورد نظر می شود.

زمان خشک شدن فوم بتن

به طور کلی می توان زمان خشک شدن فوم بتن را به صورت تقریبی ۱۲ ساعت برآورد کرد. این در صورتی است که افزودنی های سفت شدن بتن در آن وجود داشته باشد.

البته بهتر است فرصت دهید تا بتن به صوت کامل و به شکل طبیعی خشک شود زیرا در برخی موارد برای خشک کردن سریع فوم بتن کیفیت و مقاومت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

بنابراین همواره توصیه می کنیم که یک روز پس از اقدام به استفاده از فوم بتن آن را تهیه کنید تا به خوبی خشک شده و آماده استفاده شود

چگونگی تشخیص فوم بتن استاندارد و مرغوب از فوم بتن نامرغوب

اگر ما یک دستگاه بتن فوم با حجم ۱.۲ متر مکعب داشته باشیم و یک تمخزنی ۱.۲ متر مکعب را در یکی از طبقات نصب کنیم تا آزمایش شود ، فوم بتن ایجاد شده با فوم عادی تقریبا نیم متر مکعب مخزن را که در یک ارتفاع قرار دارد پر می کند.

بنابراین یک متر مکعب فوم بتن معمولی به طور محسوسی دو برابر سیمان مصرف می کند و همچنین تعداد مخازنی که پیمانکار در حال کار با فوم غیر استاندارد می باشد دو برابر می شود.

حباب های موجود در بتن فوم با کیفیت ضعیف از ثبات کمی برخوردار هستند و هنگامی که در داخل شلنگ بالا می روند حباب ها می شکنند و حجم بتن فوم کاهش می یابد پس به این نتیجه می رسیم که فوم بتن استاندارد باید ویژگی های گفته شده را داشته باشد تا بتنی از نوع مرغوب به همراه باشد، در صورت استفاده از فوم بتن غیر استاندارد، مصرف مواد دو برابر می شود و هزینه انجام کار برای کارفرما نیز دو برابر می شود.

وزن مخصوص فوم بتن

فوم بتن یکی از سبک ترین مصالح ساختمانی است که کم ترین بار را به ساختمان وارد می کند و از این رو بسیار مورد توجه مهندسین قرار گرفته است.

به طور کلی می توان گفت که وزن هر متر مکعب فوم بتن نزدیک به ۳۵۰ کیلوگرم است در صورتی که وزن پوکه های معدنی به طور تقریبی در حدود ۷۰۰ کیلوگرم می باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که فوم بتن پایین ترین وزن را نسبت به سایر سازه ها دارد.

فوم بتن که با نام بتن سبک نیز شناخته می شود، یکی از پوشش های ساختمان بسیار مستحکم و بادوام می باشد که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد از جمله بهترین مصالح ساختمانی به شمار می رود. هما فوم بتن یکی از مجریان با سابقه در زمینه فوم بتن است که بالاترین رضایت را از سوی مشتریان دارد.

فوم بتن

بیشتر بخوانیم : افزودنی بتن

انتخاب نوع مناسب سیمان

فوم بتن در تهران به دلیل خاصیت بدنی منحصر به فرد، به بتن سبک، با کیفیت و عایق با مقاومت (فشرده سازی و مقاومت کششی) نیاز دارد. همچنین این نکته مهم را در نظر داشته باشید که از فوم پایدار به جای سنگدانه ها در بتن فوم استفاده می شود و با توجه به ماهیت کف، که هیچ مقاومت برشی ندارد مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین در این مقاومت نمی تواند در برابر بتن سخت نقش مقاومت دانه ای را ایفا کند و مقاومت فشاری بتن فوم فقط توسط ماتریس سیمانی ایجاد شده بین حفره کف تامین می شود.

البته این میزان بسیار کمتر از بتن معمولی است مقاومت فشاری بتن فوم تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تراکم بتن، سن بتن، رطوبت بتن، خصوصیات شیمیایی، مکانیکی اجزای بتن و نسبت اختلاط آنها قرار دارد بنابراین فوم بتن را نمی توان به عنوان یک ماده سازه ای (باربری) در نظر گرفت.

باید اکثر خواص پرکننده آن که در کف سازی ها و ساختمان های شیب دار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است، مصرف سیمانی که در فوم بتن تهران در نظر گرفته شده است، باید از نوع کمترین میزان باشد و بخاطر هزینه سیمان مورد نظر نیست بلکه اگر مصرف زیادی از سیمان را به همراه داشته باشید در این صورت فوم بتن خراب می شود و خاصیتی از جمله نگهدارنده و ماندگاری فوم بتن سخت می شود.

مقدار سیمان در فوم بتن

معمولا فوم بتن از استانداردهای خاصی برای ساخت استفاده می کند. میزان سیمان استاندارد برای تولید فوم بتن در هر متر مکعب در حدود ۳۰۰ کیلوگرم می باشد.

میزان مصرف سیمان در ساخت فوم بتن اهمیت بسیاری دارد زیرا در صورتی که به اندازه کافی از این محصول استفاده نکنید فوم بتن بدست آمده سریع سفت شده و پس از اجرا ترک می خورد و یا مشکلات دیگری را به وجود می آورد.

بنابراین شما باید پیش از ساخت فوم بتن از استاند اردهای ترکیب مواد اولیه آن اطلاع داشته باشید. هما فوم بتن می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

 

سؤالات متداول

۱مراحل اجرای فوم بتن به چه صورت است؟
برای تولید بتن فوم، در قدم اول سیمان و آب را در میکسر دستگاه با هم مخلوط می کنند و با در نظر گرفتن مقدار مشخص شده برای تراکم مورد نظر، ماده فوم موجود در دستگاه تولید کننده فوم دستگاه با آب مخلوط می شود و توسط پمپ هوا از یک لوله مخصوص با توپ های کوچک با فشار منتقل می شود…
۲چه مراحلی لازم است قبل از اجرای فوم بتن انجام شود؟
قبل از شروع کار با کف سازی ساختمان با فوم بتن باید در نظر داشته باشید که کار تاسیسات را نباید نگه دارید زیرا قبل از شروع کار کف سازی در ساختمان باید کار تاسیسات به کل تمام شده باشد تا فرایند کف سازی با آن قابل اجرا باشد این بدان معناست که باید تمام آب، برق ، گاز، آتش و سایر لوله هایی که باید از کف ساختمان عبور کنند نصب شود.
۳کروم گیری و اجرای فوم بتن به چه صورت است؟
پس از آماده شدن کف ساختمان، اپراتور بتن فوم باید کارهای کروم گیری را انجام دهد تا سطح نهایی کاملا صاف باشد و به گفته متخصصین در این خصوص کروم گیری در هر طبقه می تواند یکپارچه باشد یا هر واحد را می توان به طور جداگانه از روکش کرومی استفاده کرد…
۴استفاده از فوم بتن چه معایبی دارد؟
هزینه سنگ فرش معدنی قروه بسیار ارزان تر از بتن فوم است،سنگ معدنی قروه نسبت به بتن فوم سبک تر است و این یکی از معایب فوم است.یکی دیگر از معایب آن این است که قطعات پیش ساخته این محصول بسیار گران هستند،برای نصب قطعات پیش ساخته نیاز به متخصص دارد،عدم هماهنگی اعضای ساختاری با یکدیگر،مشکلات مربوط به نصب و نگهداری قطعات تخصصی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن مشاوره و فروش

09124210058
09124806310


 
با ما در تماس باشید
https://www.homafoambeton.com/
close-link
Click Me