فوم بتن چیست

نحوه کارکرد دستگاه فوم بتن
دستگاه فوم بتن چیست
فروردین ۱۵, ۱۴۰۰
فوم بتن
فوم بتن
فروردین ۱۵, ۱۴۰۰
نمایش همه
فوم بتن چیست

فوم بتن چیست

اینجاییم تا بررسی کنیم، فوم بتن چیست؟ چه کاربردی دارد؟ نیاز به چه دستگاهی دارد و مزایا و معایب آن به چه صورت است.

کاربرد فوم بتن ؟

شما فکر می کنید کاربرد فوم بتن چیست؟ فوم بتن یک نوع متریال ساختمانی محسوب می شود و نقش پر کننده را در پروژه های ساختمانی ایفا می کند. فوم بتن ها به دلیل چگالی کم، به نسبت بتن های معمولی قیمت ارزان تری دارند و سبب می شوند که محبوبیت بیشتری داشته باشند.

از فوم بتن ها در کف سازی استفاده می شود. این محصول برای ساخت بلوک های سبک برای دیوار های غیر باربر خارجی گزینه خوبی است و برای شیب بندی پشت بام ها نیز استفاده می شود.

از فوم بتن ها برای پر کردن فضای خالی و قوس و تونل ها و همینطور عایق کاری در سازه ها نیز استفاده می شود. جدیدترین کاربر فوم بتن ها در معابر و پل ها و ساخت بندرگاه ها دیده می شود.

 

مشکلات عمده فوم بتن؟

هر محصولی که دارای مزایای زیادی است یک سری مشکلات نیز به همراه دارد. حال سوال اینجاست که مشکلات فوم بتن چیست؟

مثلاً اگر قرار است که فوم بتن ها در میزان کم برای محوطه های مسکونی استفاده شود این کار صورت نگیرد بهتر است چون زمانی که حرارت ماده داخل فوم زیاد شده، تبخیر صورت می گیرد و این بخار برای سلامت افراد دردسرساز ساز است.

هنوز هم آنطور که باید استانداردسازی و کیفیت مشخص برای بلوک ها به خصوص در صنایع کوچک دیده نمی شود بنابراین شاید استفاده از مشکلات عمده فوم بتن برای صنایع کوچک دردسرساز باشد.

قطعات از پیش ساخته شده فوم بتن ها کارایی راحتی دارند اما معمولاً بسیار گران قیمت هستند و این موضوع نیز بخشی از مشکلات فوم بتن محسوب می شود.

و در نهایت آخرین ایرادی که می توان به آن گرفت این است که احتمالاً عدم هماهنگی اعضای سازه با یکدیگر سبب دوباره کاری در برخی ساختمان ها می شود و آسیب رسان است.

 

کاربرد فوم بتن

کاربرد فوم بتن

بیشتر بخوانیم ?  ساخت دستگاه فوم بتن

دستگاه فوم بتن به چه شکل است؟

سوال پر تکرار اینکه دستگاه فوم بتن چیست و به چه صورت طراحی می شود ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم برای تولید فوم بتن با کیفیت بالا و چگالی کم، وزن سبک و مقاومت بالا نیاز به دستگاهی است که دارای میکسر قوی و موتور برق و شاسی و سایر قطعات مهم است.

از دستگاه فوم بتن برای تولید، ترکیب و همینطور پمپاژ فوم بتن ها استفاده می شود. این دستگاه به صورت سیار طراحی می شود و بر اساس ابعاد پروژه و میزان فوم بتن مورد نیاز می توان از تکنیک هایی استفاده کرد تا ابعاد دستگاه کمتر و بیشتر شود.

به طور کلی وقتی میانگین شرایط کاری در نظر گرفته می شود دستگاه می تواند برای هر ساعت کار به صورت متوسط بین ۵ الی ۷ میکسر فوم بتن با حجم های ۱ الی ۱ و نیم متر مکعب تولید کند که رقم قابل قبولی است.

این دستگاه بر اساس شیفت های کاری مختلف مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که در طول روز بین ۴۰ الی ۵۰ میکسر تولید فوم بتن خواهد داشت.

مقدار سیمان در فوم بتن چه مقدار است؟

اهمیت نسبت سیمان در فوم بتن چیست؟ نسبت سیمان و آبی که برای ساخت فوم بتن استفاده می شود بر اساس میزان چگالی مورد نظر سیمان است که روی نقشه ها مشخص می شود.

همینطور میزان آبی هم که برای ساخت فوم استفاده می شود باید ارزیابی شود. بهترین سیمانی که برای ساخت فوم بتن استفاده می شود، پرتلند نوع دوم است.

استفاده از سیمان های فله ای نیز بسیار دیده می شود. یک مثال در این راستا می توان زد. فرض کنید قرار است کف سازی به واسطه فوم بتن صورت بگیرد.

نسبت های مشخص برای آن با عیار سیمان به میزان ۲۰۰ الی ۲۵۰ کیلوگرم و نسبت آب به سیمان ۰.۵ الی ۰.۶ و همینطور مصرف فوم نیز در حدود ۰.۸ الی ۱.۲ برای هر متر مکعب ارزیابی می شود. این ترکیب به واسطه دستگاه میکسر صورت می گیرد و در نهایت فوم به قسمت فوم ساز افزوده می شود و مایع فوم تبدیل به کف می شود.

حداقل ضخامت فوم بتن چه قدر است؟

ضخامت فوم بتن چیست و چرا باید حداقل آن رعایت شود!؟ محاسباتی که در خصوص آنالیز فوم بتن ها وجود دارد نشان می دهد که شما برای اجرای ۷۰ متر مکعب فوم بتن به یک روز زمان نیاز است.

فوم بتن ها عایق صدا محسوب می شوند و از صداهای ضربه ای جلوگیری می کند و همینطور آتش نمی گیرد و زمانی که ضخامت بیشتر شود و همینطور چگالی کم شود در برابر آتش نیز مقاومت زیادی دارد.

قطعه ای از فوم بتن با وزن مخصوص ۷۰۰ الی ۸۰۰ کیلوگرم در متر مکعب را می تواند به میزان حداقل ۸ سانتی ضخامت فوم بتن نظر داشت و تحمل ۱۲۷۰ درجه سانتی گراد گرما را دارد.

 

هزینه نصب فوم بتن

هزینه نصب فوم بتن

بیشتر بخوانیم ?  افزودنی بتن

تفاوت فوم بتن سقفی با فوم بتن کفی؟

ساختار فوم بتن چیست و بر چه اساسی تقسیم بندی می شود؟ فوم بتن های سقفی به واسطه وزن سبکی که دارند سبب کاهش وزن سقف و همینطور اسکلت ساختمان می شود.  این روند سبب می شود که هزینه مربوط به فونداسیون ساختمان نیز کمتر شود. همینطور در صورت بروز زلزله صدمات کمتری ایجاد می کند.

فوم بتن های کفی عایق خوبی در برابر حرارت هستند و در سطح گسترده کاربرد خوبی دارند و از سوی دیگر عایق صوتی نیز محسوب می شوند. اینکه تفاوت انواع فوم بتن چیست و چطور ارزیابی می شود بر اساس نوع سازه قابل بررسی است.

هزینه نصب فوم بتن؟

حال سوالی که پیش می آید اینکه پارامترهای موثر بر قیمت فوم بتن چیست و چطور بررسی می شود. در واقع اینکه برای کف سازی یا سقف و یا دیوار و شیب بندی استفاده می شود هر یک دارای هزینه های جداگانه هستند. نصب بر اساس میزان فوم بتن و سختی کار ارزیابی می شود.

نکته پایانی

در این مقاله بررسی شد که فوم بتن چیست و چه کاربردی دارد و شامل چه هزینه و کاربردی می شود ما نکته آخر اینکه این ترکیب به واسطه وزن سبک و نفوذ ناپذیری برای اتاق آکوستیک نیز گزینه خوبی است.

 

سؤالات متداول

۱کاربرد فوم بتن ؟
فوم بتن یک نوع متریال ساختمانی محسوب می شود و نقش پر کننده را در پروژه های ساختمانی ایفا می کند. فوم بتن ها به دلیل چگالی کم، به نسبت بتن های معمولی قیمت ارزان تری دارند و سبب می شوند که محبوبیت بیشتری داشته باشند…
۲مشکلات عمده فوم بتن؟
از جمله مشکلات این محصول این است که هنوز هم آنطور که باید استانداردسازی و کیفیت مشخصی برای بلوک ها به خصوص در صنایع کوچک دیده نمی شود بنابراین شاید استفاده از مشکلات عمده فوم بتن برای صنایع کوچک دردسرساز باشد…
۳هزینه نصب فوم بتن؟
در واقع اینکه برای کف سازی یا سقف و یا دیوار و شیب بندی استفاده می شود هر یک دارای هزینه های جداگانه هستند. نصب بر اساس میزان فوم بتن و سختی کار ارزیابی می شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن مشاوره و فروش

09124210058
09124806310


 
با ما در تماس باشید
https://www.homafoambeton.com/
close-link
Click Me