کلیه ی نکات مهم در اجرای فوم بتن

فوم بتن-https://www.homafoambeton.com/
ویژگی و خصوصیات مایع فوم بتن
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹

مراحل انجام فوم بتن :

برای تولید بتن فوم، در قدم اول سیمان و آب را در میکسر دستگاه با هم مخلوط می کنند و با در نظر گرفتن مقدار مشخص شده برای تراکم مورد نظر، ماده فوم موجود در دستگاه تولید کننده فوم دستگاه با آب مخلوط می شود و توسط پمپ هوا از یک لوله مخصوص با توپ های کوچک با فشار منتقل می شود.

این عمل باعث می شود کف در نظر گرفته با بهترین شکل ممکن بدست آید و فوم بدست آمده در میکسر با ملات سیمان و آب مخلوط شود که در هنگام مخلوط کردن حباب های بسیار کوچک در تمام ملات تشکیل می شود.

بعد از عمل توسط پمپ به کف پمپ ها ریخته می شود و خاصیت کف این است که حباب هوا را ثابت نگه می دارد تا زمانی که بتن در ملات قرار بگیرد و وزن بتن حاصل از آن به ثبات این حباب ها بستگی دارد.

اگر این اولین بار است که از کف بتنی برای کف ساختمان خود در حال ساخت استفاده می کنید، ممکن است تعجب کنید که در چه مرحله از مراحل ساخت باید بتن فوم بکار ببرید و قبل از استفاده از بتن فوم چه اقداماتی لازم است تا فوم بتن با بهترین شکل را برای ساختمان خود به همراه داشته باشید که در این قسمت می خواهیم مراحلی که در انجام فوم بتن لازم است را مورد بررسی قرار دهیم.

فوم بتن-https://www.homafoambeton.com/

سؤالات متداول

۱مراحل انجام فوم بتن به چه صورت است؟
برای تولید بتن فوم، در قدم اول سیمان و آب را در میکسر دستگاه با هم مخلوط می کنند و با در نظر گرفتن مقدار مشخص شده برای تراکم مورد نظر، ماده فوم موجود در دستگاه تولید کننده فوم دستگاه با آب مخلوط می شود و توسط پمپ هوا از یک لوله مخصوص با توپ های کوچک با فشار منتقل می شود..
۲کروم گیری و اجرای فوم بتن به چه صورت است؟
پس از آماده شدن کف ساختمان، اپراتور بتن فوم باید کارهای کروم گیری را انجام دهد تا سطح نهایی کاملا صاف باشد و به گفته متخصصین در این خصوص کروم گیری در هر طبقه می تواند یکپارچه باشد یا هر واحد را می توان به طور جداگانه از روکش کرومی استفاده کرد..
۳معایب فوم بتن چیست؟
هر محصول نسبت به سایر محصولات مشابه مزایا و معیبی نیز همراه است که همچنین در مقایسه با محصولاتی مانند سنگ معدنی قروه و دیگر مصالح موجود در ساختمان دارای معایبی است که در این قسمت به معایبی که بتن در اختیار دارد می پردازیم و..
۴مقایسه فوم بتن با پوکه به چه صورت است؟
با توجه به اینکه کف سازی از روش پوکه بسیار قدیمی است ، نقص عملکرد آن با گذشت زمان تا حدی از بین رفته است. اگر می خواهیم مقایسه ای از تفاوت بین فوم بتن و پوکه را مورد بررسی قرار دهیم باید توجه داشته باشیم که نقاط قوت و ضعف هر دوی آن ها را در نظر داشته باشیم..

مراحل قبل از فوم بتن

قبل از شروع کار با کف سازی ساختمان با فوم بتن باید در نظر داشته باشید که کار تاسیسات را نباید نگه دارید زیرا قبل از شروع کار فوم بتن در ساختمان باید کار تاسیسات به کل تمام شده باشد تا فرایند کف سازی با فوم بتن قابل اجرا باشد این بدان معناست که باید تمام آب، برق ، گاز، آتش و سایر لوله هایی که باید از کف ساختمان عبور کنند نصب شود.

کف سازی-https://www.homafoambeton.com/

پس از آن کف قطعات ساختمان که قرار است با بتن فوم پوشانده شود باید از زباله و مواد دیگر که در داخل ساختمان وجود دارد تمیز کنید و سوراخ های کف باید با یک ردیف سفال بسته شوند.

کروم گیری و اجرای فوم بتن

پس از آماده شدن کف ساختمان، اپراتور بتن فوم باید کارهای کروم گیری را انجام دهد تا سطح نهایی کاملا صاف باشد و به گفته متخصصین در این خصوص کروم گیری در هر طبقه می تواند یکپارچه باشد یا هر واحد را می توان به طور جداگانه از روکش کرومی استفاده کرد.

برای کروم گیری بالاترین نقطه در کف ساختمان به عنوان پایه در نظر گرفته شده است و تمام سطوح دیگر به آن ارتفاع می رسند و اگر محل قرارگیری کروم در هر طبقه یکپارچه باشد در نهایت تمامی واحدهای موجود در آن کف و پله در یک سطح خواهند بود.

در صورت کروم گیری جداگانه بسته به ارتفاع بالاترین نقطه در هر واحد باید در نظر داشته باشید که برخی واحدها ممکن است کمی بالاتر یا پایین باشد و از تفوت سطح با یک دیگر باشند که از طریق کروم گیری به راحتی می توان این مشکل را برطرف کرد.

بعد از اتمام کروم گیری کف ساختمان اپراتور فوم بتن شروع به ریختن ماسه سنگ روی کف ساختمان می کند و تمام سطوح را تا ارتفاع کروم پر می کند.

کروم گیری و اجرای فوم بتن-https://www.homafoambeton.com/

بیشتر بخوانیم : اجرای فوم بتن در تهران

مزایای استفاده از فوم بتن :

فوم بتن که از آن برای کف سازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد دارای مزایای استفاده از آن وجود دارد که در این قسمت می خواهیم به چند مورد از مزایای استفاده از فوم بتن بپردازیم که از جمله این مزایا ها عبارتند از :

عدم حمل مواد اولیه به طبقات،

عایق دار کردن تاسیسات موجود در کف ساختمان،

مقاومت عالی در برابر یخ بندان و همچنین نفوذ آب،

امکان پمپ کردن آن تا ارتفاع ۵۰ متر از سطح زمین،

مقاومت فوق العاده بالا در برابر آتش سوزی عدم انتقال حرارت آتش،

امکان ایجاد برش در سطح فوم بتن برای اجرا یا تعمیر کردن تاسیسات،

وزن سبکی حدود ۴۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلوگرم در متر مکعب دارند و همین باعث کاهش وزن کل سازه می شود.

همچنین سرعت اجرای حدود ۷ برابر بیشتر از روش سنتی یعنی اگر با روش سنتی ۸۰ متر مربع، کف سازی را اجرا کنیم با فوم  می توانیم حدود ۵۶۰ متر مربع در همان زمان اجرا کنیم.

معایب فوم بتن :

هر محصول نسبت به سایر محصولات مشابه مزایا و معیبی نیز همراه است که همچنین در مقایسه با محصولاتی مانند سنگ معدنی قروه و دیگر مصالح موجود در ساختمان دارای معایبی است که در این قسمت به معایبی که بتن در اختیار دارد می پردازیم و از جمله این معایب عبارتند از :

عدم استاندارد سازی و کیفیت ناشناخته بلوک های صنایع کوچک اشاره کنیم،

هزینه سنگ فرش معدنی قروه بسیار ارزان تر از بتن فوم است،

سنگ معدنی قروه نسبت به بتن فوم سبک تر است و این یکی از معایب فوم است.

یکی دیگر از معایب فوم بتن این است که قطعات پیش ساخته این محصول بسیار گران هستند،

برای نصب قطعات پیش ساخته نیاز به متخصص دارد،

عدم هماهنگی اعضای ساختاری با یکدیگر،

مشکلات مربوط به نصب و نگهداری قطعات تخصصی،

مقاومت کم آن در برابر سنگ فرش معدنی قروه باعث شده است تا این نوع بتن امتیاز نداشته باشد،

استفاده از میکروسیلیس در ساختار فوم بتن که از آن برای کف سازی ساختمان ها استفاده می شود از معایب دیگری است که فوم بتن با خود دارد.

مقایسه فوم بتن با پوکه :

با توجه به اینکه کف سازی از روش پوکه بسیار قدیمی است ، نقص عملکرد آن با گذشت زمان تا حدی از بین رفته است. اگر می خواهیم مقایسه ای از تفاوت بین فوم بتن و پوکه را مورد بررسی قرار دهیم باید توجه داشته باشیم که نقاط قوت و ضعف هر دوی آن ها را در نظر داشته باشیم.

صرفه جویی در انجام کار یکی از نکات مهم است که در استفاده از فوم های بتن در ساختمان می توان کمترین افراد بیشترین متراژ را نسبت به پوکه در ساختمان به همراه داشته باشید.

نکته مهم دیگری که باید آن را در نظر بگیرید نحوه حمل و نقل فوم های بتن است که در داخل ساختمان با استفاده از شلنگ و پمپاژ صورت می گیرد هزینه و زمان آن کمتر از کف سازی از طریق پوکه است.

فوم بتن و پوکه-https://www.homafoambeton.com/

فوم بتن

1 Comment

  1. میثم خدایاری گفت:

    سلام
    اطلاعات خیلی کلی پراکنده هستن
    حداقل و حداکثر ضخامت فوم بتن؟؟؟
    نحوه اجرا در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه به چه صورته قبل سیمانکاری بعد سیمانکاری؟؟؟
    در کل توضیحات بیشتر گمراه کنندس
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن مشاوره و فروش

09124210058
09124806310


 
با ما در تماس باشید
https://www.homafoambeton.com/
close-link
Click Me