مزایای فوم بتن | شرکت هما فوم بتن

فوم بتن-https://www.homafoambeton.com/
چگونه فوم را برای بتن درست می کنیم؟
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹
افزودنی های فوم بتن
افزودنی های فوم بتن |شرکت هما فوم بتن
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹

 

فوم بتن یک پوشش جدید برای مصارف مختلفی است که امروزه بیشترین کاربرد را در ساختمان ها بر عهده دارد که از عایق حرارتی مناسبی همراه است و همچنین از مقاومت و کیفیت بهتری نسبت به بتن معمولی برخوردار است.

در حین مخلوط شدن با آب در دستگاه مخصوص با سرعت بالا، عامل کف ساز حباب های هوا را تولید می کند و می توان از مزایای فوم بتن در ساختمان خود استفاده کرد.
فایل صوتی این متن

فوم بتن

سؤالات متداول

۱مزایای اقتصادی فوم بتن چیست؟
وزن ساختمانی که از بتن فوم استفاده می کند در مقایسه با وزن ساختمانی که از بتن معمولی ساخته شده است می تواند حدود ۳۵ درصد کاهش یابد که با استفاده از تجربه و دقت بیشتر در طراحی و استفاده بهینه از فوم بتن می توان وزن آن را تا ۵۰٪ کاهش داد.
۲مزایا و معایب در انواع مختلف بتن کدام است؟
برخی از مزایای فوم بتن مربوط به کاهش هزینه های ماهانه خانه با کاهش قبوض برق و انرژی است ،اما با وجود مزایای فوم بتن ذکر شده برای کف بتن ساختمان طبیعتا به دلیل روش ساخت آن و همچنین مصالح به کار رفته در تولید بتن، می توان گفت مهمترین معایب این نوع بتن، مقاومت مکانیکی آن است که با توجه به اینکه در ساختار بتن معمولی رابطه مستقیمی بین دانه های ماسه سنگ و سیمان وجود دارد توانایی تحمل فشارهای محیطی و فشار بیشتر است…
۳فوم پروتئینه در برابر فوم شیمیایی چه مزایایی دارد؟
بسیاری از فوم های مبتنی بر مواد شیمیایی به دلیل استفاده از مواد اولیه نامناسب، مقاومت نهایی بتن را کاهش می دهند .به طور کلی فوم پروتئینی به دلیل سازگاری بهتر با بتن و ایجاد حباب های ریز و جمع و جور از استحکام نهایی بهتر و همچنین تنظیم سریعتر و سرعت خشک شدن بیشتر برخوردار است.بر این اساس، تولید کنندگان برجسته اروپایی هنوز علاقه مند به ارائه فوم های پروتئینی هستند.
۴روش تشخیص فوم پروتئینه مرغوب به چه صورت است؟
این کف های شیمیایی معمول هستند که با کمی دقت می توان آنها را متوجه شد. کف های شیمیایی معمولا بی رنگ و یا واضح هستند و اگر مقداری کف مواد شیمیایی را روی دستان خود بمالید صابون و کف لغزنده دقیقا مانند مایع صابون شکل می گیرد اما کف های پروتئینی لغزنده نیستند و بعد از شستن با آب تمیز نمی شوند.

مزایای اقتصادی فوم بتن

وزن ساختمانی که از بتن فوم استفاده می کند در مقایسه با وزن ساختمانی که از بتن معمولی ساخته شده است می تواند حدود ۳۵ درصد کاهش یابد که با استفاده از تجربه و دقت بیشتر در طراحی و استفاده بهین

ه از فوم بتن می توان وزن آن را تا ۵۰٪ کاهش داد.

در نتیجه با کاهش وزن ساختمان، نصف بار کاهش می یابد که از این طریق با کاهش بار ساختمان، کاهش ساختار سازه، ابعاد پایه و کاهش آرماتور مورد استفاده برای فنداسیون را خواهیم داشت و در نتیجه زمان اجرای پروژه کوتاه تر خواهد شد.

وزن سبک بتن امکان پمپاژ این بتن را به راحتی در طبقات بالاتر امکان پذیر می کند و در نتیجه موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود، در حین استفاده از ساختمان و بهره برداری به دلیل عایق بندی حرارتی مناسب از بتن، پس انداز قابل توجهی در هزینه های مصرف انرژی (خنک کننده و گرمایش ساختمان) حاصل می شود و کاهش قابل توجهی در مصرف منابع ملی خواهیم داشت.

 

مزیای فوم بتن نسبت به پوکه

در کف سازی و شبی بندی ساختمان ها علاوه بر فوم بتن از پوکه های معدنی نیز استفاده میشود که هر یک دارای مزایا و معایب متعددی می باشند.

در سالهای اخیر از فوم بتن ها بیشتر از پوکه های معدنی استفاده میشود که از مهم ترین دلایل آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• برخلاف پوکه های معدنی، ساخت و آماده سازی فوم بتن در مدت زمان بسیار کوتاه انجام شده و نیاز به دپوی مصالح در مکان اجرای پروژه و ساخت بنا وجود ندارد.

• هزینه حمل و نقل مصالح مورد نیاز برای آماده سازی بتن سبک بسیار کمتر از پوکه های معدنی می باشد که در هزینه های اجرای پروژه تاثیرگذار خواهد بود.

• اصلی ترین مزایا فوم بتن وزن سبک آنها و کاهش بار تحمیل شده به ساختمان می باشد. به همین دلیل مقاومت سقف و کف و تمام بخش های ساختمان در برابر زلزله تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

• کف سازی و شیب بندی پشت بام با فوم بتن در مدت زمان کوتاه تری نسبت به استفاده از پوکه های معدنی انجام می شود.

• فوم بتن نسبت به پوکه های معدنی عایق بهتری در برابر حرارت و دما و صدا می باشند.

بیشترین سوالات پرسیده شده توسط کاربران

 

۱- تفاوت بتن فوم با بتن سبک چیست؟

مواد بتنی ساخته شده از سنگدانه های سبک ، بتن سبک نامیده می شود ، در حالی که مواد ساخته شده از یک ماتریس سلولی به دلیل منافذی که توسط یک ماده کف کننده وارد می شود ، به طور کلی بتن کف شده نامیده می شود

۲- مزایای بتن سبک چیست؟

کاهش بارهای مرده باعث صرفه جویی در پایه ها و تقویت ها می شود.
خواص حرارتی بهبود یافته
مقاومت در برابر آتش بهبود یافته است.
پس انداز در حمل و نقل و حمل و نقل واحدهای پیش ساخته در محل.
کاهش قالب و بستن.

۳- چرا از کف در اسلب های بتونی استفاده می شود؟

آنها اثرات حرکت خاک را کاهش می دهند ، مقدار بتن مورد نیاز را کاهش می دهند و دارای خواص عایق حرارتی هستند و آنها را به یک جز component مقرون به صرفه برای هر خانه یا ساختمان تبدیل می کند.

مزایای استفاده از فوم بتن برای کف

در حالت کلی به دلیل کاهش مقدار سیمانی که در بتن های معمولی استفاده می شود و جایگزین کردن آن با مواد شیمیایی که کف تولید می کنند، فوم بتن ها کاربرد زیادی پیدا کرده اند.

از جمله موارد کاربرد این مصالح ساختمانی می توان به کف سازی ساختمان، شیب بندی پشت بام و همچنین تولید بلوکه های سبک برای ساخت دیوارهای غیر باربر اشاره نمود.

 

مزایای استفاده از فوم بتن برای کف 

مزایای استفاده از فوم بتن برای کف

از اصلی ترین دلایل و مزایای فوم بتن که باعث شده اند تا از این مواد بیشتر برای کف ساختمان ها استفاده شود می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

• مقاومت بسیار زیاد بتن در برابر نفوذ نم و رطوبت از مهم ترین دلایل برای استفاده از آنها در کف سازی ساختمان به شمار می رود.

• مواد کف زا استفاده شده در فوم بتن ها باعث میشود تا حد زیادی عایق بودن آنها در برابر حرارت و دما افزایش پیدا کند.

• قرار دادن کف ساختمان زیر بتن باعث می شود تا صدای پا از طبقات بالا کمتر در طبقات پایین احساس شود.

• یکی از مهم ترین مزایای فوم بتن برای کف ساختمان، سرعت اجرای سریع آنها می باشد.

• کاهش مقدار سیمان استفاده شده در این نوع بتن منجر به سبک تر شدن وزن آنها شده و بار کمتری را به ساختمان تحمیل خواهند نمود.

البته لازم به ذکر است که در کنار تمام مزایای فوم بتن که باعث میشود تا برای کف سازی ساختمان استفاده شود، برای طبقات بالای ساختمان به شلنگ های مقاوم نیاز است.

در غیر این صورت شلنگ تحمل وزن این مواد را نداشته و امکان پاره شدن آنها و نفوذ مواد به بیرون وجود خواهد داشت.

 

کاربرد فوم بتنها در ساختمان :

فوم بتن دارای کاربردهای زیادی است که می توان بخشی از آن را در موارد زیر نام برد:

  1. در ساخت بلوک های سبک و آنهایی که باربر نسیتند و هم چنین پانل های جدا کننده
  2. برای شیب بندی پشت بام ها و سرویس های بهداشتی
  3. استفاده از آن درکف سازی طبقات و پارکینگ ها
  4. برای پر نمودن حفره و ترانشه ها در برخی پروژه ها
  5. برای عایق سازی تأسیساتی همچون تاسیسات گرمایشی و سرمایشی

 

فوم بتن

 

بررسی مزایا و معایب در انواع مختلف فوم بتنهای موجود

ایمنی سازه: این شامل توانایی کف بتن در مقاومت در برابر آسیب و محافظت ساکنان در برابر آتش، باد، زلزله و سیل است در میان این ها، مقاومت ذاتی فوم بتن در برابر باد های شدید، از جمله طوفان و گردباد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

آسایش: اگرچه تا حدودی غیر معمول است، راحتی با موارد مهمی از جمله عایق در مقابل انتقال حرارت از دیوارها و سقف در خانه و راحتی یا ویژگی های صدا در خانه همراه است اما ساخت فوم بتن باعث کاهش صدا در مقایسه با روش های معمول ساخت خانه می شود و همچنین در مقابل انتقال دما عایق بندی می شود.

 

بهره وری انرژی: بهره وری انرژی به معنای حفظ توانایی زندگی در یک محیط داخلی مناسب (به عنوان مثال تهویه هوا یا گرمایش) با هزینه انرژی ماهانه کمتر است که در ساخت فوم بتن به طور کلی باعث افزایش راندمان انرژی در مقایسه با روش های استاندارد ساخت خانه می شود.

 

دوام: این عامل با توانایی ساخت و ساز یا مواد در مقابل مقاومت در برابر فرسایش، پوسیدگی، خوردگی، آلودگی به آفات و سایر اشکال تخریب همراه است که با گذشت زمان ممکن است رخ دهد. در حالی که بتن به دلیل مقاومت در برابر تخریب شناخته شده است، فوم بتن به اندازه کافی قوی و با دوام برای ساخت استاندارد ساختمان ها به همراه است.

فوم بتن

 

بیشتر بخوانیم : افزودنی های فوم بتن

 

برخی از مزایای فوم بتن مربوط به کاهش هزینه های ماهانه خانه با کاهش قبوض برق و انرژی است و با توجه به هزینه ماهانه داشتن یک خانه معمولی که در بالا توضیح داده شد ساختن خانه با فوم بتن باعث کاهش چشمگیر هزینه در ماه (به دلیل پایین آمدن هزینه های ماهانه انرژی) در مقایسه با خانه معمولی می شود.

کف بتنی در برابر نفوذ آب ، یخ زدگی و فرسایش بسیار مقاوم است. فوم بتن دارای تخلخل زیادی است که باعث ایجاد شکاف مو در سطح می شود و اگر از این ماده با ضخامت کافی استفاده شود، مقاومت آن بسیار زیاد خواهد بود.

این فوم بسیار سبک وزن است و وزن سقف و ساختار ساختمان را کاهش می دهد و هزینه های مربوط به پایه ساختمان را کاهش می دهد بنابراین علاوه بر آن وزن سبک فوم بتن آسیب های ناشی از زلزله را کاهش می دهد.

کف بتنی نوعی عایق در برابر گرما و سرما است که در استفاده از این عایق باعث کاهش هزینه های مرتبط با مصرف انرژی در ساختمان می شود و استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی را کاهش می دهد بنابراین به دلیل جذب صدا نوعی عایق صوتی است که از ورود صدای اظافی در ساختمان جلوگیری می کند. این کف از مقاومت در برابر حریق بالایی برخوردار بوده و غیر قابل احتراق است.

اما با وجود مزایای فوم بتن ذکر شده برای کف بتن ساختمان طبیعتا به دلیل روش ساخت آن و همچنین مصالح به کار رفته در تولید بتن، می توان گفت مهمترین معایب این نوع بتن، مقاومت مکانیکی آن است که با توجه به اینکه در ساختار بتن معمولی رابطه مستقیمی بین دانه های ماسه سنگ و سیمان وجود دارد توانایی تحمل فشارهای محیطی و فشار بیشتر است اما در بتن فوم به دلیل این که این تماس غیرمستقیم و با وجود حباب هوا طول می کشد؛ مقاومت مکانیکی و کششی آن کاهش می یابد.

فوم بتن

مزایای فوم بتن پروتئینه در برابر فوم شیمیایی

بسیاری از فوم های مبتنی بر مواد شیمیایی به دلیل استفاده از مواد اولیه نامناسب، مقاومت نهایی بتن را کاهش می دهند .به طور کلی فوم پروتئینی به دلیل سازگاری بهتر با بتن و ایجاد حباب های ریز و جمع و جور از استحکام نهایی بهتر و همچنین تنظیم سریعتر و سرعت خشک شدن بیشتر برخوردار است.بر این اساس، تولید کنندگان برجسته اروپایی هنوز علاقه مند به ارائه فوم های پروتئینی هستند.

فوم های پروتئین رنگ قهوه ای تیره دارند و با هیدرولیز ترکیبات پروتئین تولید می شوند متاسفانه مشاهده می شود که برخی از فروشندگان با اظافه کردن رنگ به کف های شیمیایی آن را به عنوان فوم پروتئینی معرفی کرده یا فوم هایی به نام کف شیمیایی و فوم پروتئین را معرفی می کنند که عملا در بازار عرضه می شوند.

این کف های شیمیایی معمول هستند که با کمی دقت می توان آنها را متوجه شد. کف های شیمیایی معمولا بی رنگ و یا واضح هستند و اگر مقداری کف مواد شیمیایی را روی دستان خود بمالید صابون و کف لغزنده دقیقا مانند مایع صابون شکل می گیرد اما کف های پروتئینی لغزنده نیستند و بعد از شستن با آب تمیز نمی شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همافوم بتن مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن مشاوره و فروش

09124210058
09124806310


 
با ما در تماس باشید
https://www.homafoambeton.com/
close-link
Click Me