کاربرد فوم بتن

افزودنی های فوم بتن
افزودنی های فوم بتن |شرکت هما فوم بتن
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹
افزودنی فوم بتن چیست؟
افزودنی بتن
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹
نمایش همه
مهمترین کاربرد های فوم بتن

مهمترین کاربرد های فوم بتن

بیشترین کاربرد فوم بتن در ساخت بلوک های سبک سقفی و دیواری است. فوم بتن ها در واقع نوع سبک بتن هستند که در بخش های مختلف ساختمانی استفاده می شود.

امروزه مهندسان و معماران بزرگ در دنیا فوم بتن ها را یکی از روش های مناسب برای صرفه جویی در مصرف انرژی می دانند و یک کاربرد فوم بتن از نظر اقتصادی نیز مورد تایید است.

در ادامه خواهیم خواند :

مهمترین کاربرد های فوم بتن

کاربرد فوم بتن در ساختمان به چه صورت است ؟

کاربرد فوم بتن در ساخت و ساز چیست ؟

فوم بتن برای مصارف سازه ای چگونه است ؟

کاربرد فوم بتن در صنعت به چه صورت است؟

مهمترین کاربرد های فوم بتن

اگر بخواهیم در یک نگاه در خصوص کاربرد فوم بتن صحبت کنیم به نظر می رسد که بیشترین استفاده از این مدل بتن ها در ساختمان ها و سازه های بتنی است.

به طور کلی این محصول برای پر کردن معادن و یا حفره های متروکه ای که غیر قابل استفاده در تاسیسات شهری هستند نیز استفاده می شود.

برای کف سازی ، برای پشت بام ها، به عنوان پرکننده در حفره ها و برای زیرسازی سنگ فرش ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد

کاربرد فوم بتن در ساختمان به چه صورت است ؟

یکی از مهمترین کاربرد های فوم بتن در ساختمان سازی و موارد مشابه آن می باشد که از جمله مواردی مانند کف سازی طبقات، شیب بندی پشت بام، بلوک چینی غیر باربر و … را می توان نام برد.

در ادامه به ارائه توضیحاتی در رابطه با تمامی موارد استفاده از فوم بتن در ساختمان سازی پرداخته شده است.

کف سازی طبقات:

یکی از مهمترین کاربرد فوم بتن در کفسازی طبقات است که به نوبه خود در سطح وسیع نیز کاربرد دارد.

در واقع از فوم بتن ها به جای پوکه ریزی استفاده می شود و برای هر متر مکعب به میزان ۳۰۰ کیلوگرم سبک سازی صورت می گیرد.

سرعت اجرای فوم بتن بالا است و وزن بسیار سبنگی دارد و برای کف همه طبقات ساختمان استفاده می شود و زمان استفاده آن نیز پس از تمام شدن کارهای تاسیساتی است.

شیب بندی پشت بام:

از دیگر کاربرد فوم بتن استفاده از آن در شیب بندی پشت بام است. این محصول مقاومت زیادی دارد و سطح نفوذ ناپذیری حرارتی و رطوبتی خوب آن سبب شده تا بهترین روش برای شیب بندی باشد.

در واقع وقتی فوم بتن روی پشت بام اجرا شود دیگر نیاز به عملیات اضافی نبوده و عایق بندی و ایزوگام روی آن صورت می گیرد.

بلوک چینی غیر باربر:

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، بیشترین کاربرد فوم بتن در بلوک چینی است. در واقع در تولید بلوک های سبک توپر از این محصول استفاده می شود و سبب می شود که همه کار دیوار چینی قسمت های جداکننده ساختمان به واسطه ملات یا چسب بتن صورت بگیرد.

وقتی از بلوک های سبک وزن استفاده شود وزن کلی ساختمان کاهش می یابد و این روند سبب می شود کارهای حمل و نصب نیز با سرعت بیشتری پیش برود و در نهایت از هزینه های اضافی جلوگیری صورت می گیرد.

در صورتی که از فوم بتن ها بر روی سقف های شیروانی استفاده می شود شرایط به این شکل است که می تواند در حدود ۵۰ درصد انتقال حرارت و صورت از طریق سقف را کاهش دهد.

این رویکرد سبب محکم شدن ورق های سقف می شود و به نوبه خود جلوی ضربه و لرزش های اضافی را نیز می گیرد.

فون بتن ها وزن سبکی دارند و سبب کاهش بار مرده ساختمان شده و نیروی وارد به سازه در اثر زلزله را کمتر می کنند و به نوبه خود وزن آوار نیز کمتر می شود.

کاربرد فوم بتن

کاربرد فوم بتن

بیشتر بخوانیم ?  مقاومت فوم بتن

کاربرد فوم بتن در ساخت و ساز چیست ؟

کاربرد فوم بتن در ساختمان سازی بسیار وسیع است یکی از موارد بسیار پر کاربرد دیوارهای یکپارچه هستند.

معمولاً از فوم بتن ها با سیستم قالب بندی مدولار برای دیوارهای یکپارچه و همینطور خانه استفاده می شود. این محصول برای دیوارهای سردخانه و گرمخانه و حتی سالن هایی که عایق صدا هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع پس از قالب بندی فوم بتن ها به صورت یکپارچه در جهت عمودی ریخته می شوند و یا از قالب های مخصوصی استفاده می شود.

یک سری دیوارهای پیش ساخته پنلی نیز وجود دارد. این مدل از بتن ها عایق خوبی هستند و برای پوشش لوله های حرارتی و برودتی نیز استفاده می شود.

در موتورخانه ها و همینطور اتاق های آکوستیک نیز به واسطه عایق بودن بتن سبک مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم بتن ها معمولاً روانی زیادی دارند و از این محصول برای پر کردن حفره ها و پایدارسازی آنها استفاده می شود و بر روی انواع لوله ها و تونل ها و سایر نقاط استفاده می شود. این دستگاه پرکننده سبک به عنوان جایگزین خاک محسوب می شوند.

طرح اختلاط فوم بتن

کاربرد فوم بتن در ساختمان سازی بر هیچ کس پوشیده نیست. کیفیت در بتن برای مهندسین اهمیت بسیاری دارد.

برای اجرای فوم بتن از دستگاه بتن استفاده می شود و مواد اولیه آن بر اساس کاربرد فوم بتن متفاوت است.

به همین دلیل در صورتی که این مواد اولیه ترکیبات درستی نداشته باشد و یا در دستگاه بتن به خوبی با یکدیگر مخلوط نشود نتیجه آن ترکیبی بسیار نامرغوب است که پس از اجرای آن کیفیت ساختمان شما را کاهش می دهد. بنابراین نمی توان تاثیر کاربرد فوم بتن را بر روی تحوه تولید آن نادیده گرفت.

در واقع فوم بتن پوششی برای بخش های مختلف ساختمان است که از ترکیب ماسه بادی، سیمان، آب و فوم ساخته می شود.

کاربرد فوم بتن در ساختمان سازی بسیار وسیع بوده و می توان آن را برای مقاوم سازی ساختمان استفاده کرد.

در طرح اختلاط بتن باید میزان آب کاملا استاندارد باشد. کم و یا زیاد بودن آب در تولید بتن تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت آن می گذارد.

بالاترین کاربرد فوم بتن در کفسازی ساختمان، ساخت بلوک سقفی و دیواری و شیب بندی ساختمان می باشد.

بسیاری از فوم های بتن غیر استاندارد در ابتدا بسیار مستحکم هستند و کیفیت بالایی دارند ولی پس از مدتی مقاومت خود را از دست داده و کفسازی ساختمان شما را لق می کنند.

بنابراین کیفیت و ترکیبات موجود در فوم بتن اهمیت بسیاری دارد و باید بر اساس استانداردهای خاصی به تولید برسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با همافوم بتن تماس بگیرید.

مقاومت فشاری فوم بتن

یکی از ویژگی های بسیار مهم فوم بتن و کاربرد فوم بتن میزان مقاومت فشاری این محصول می باشد.

میزان مقاومت فشاری در اجرای فوم بتن مهم ترین عاملی است که که می توان به وسیله آن کاربرد فوم بتن را تعیین کرد.

عوامل بسیاری بر روی میزان مقاومت فشاری فوم بتن تاثیر می گذارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به سن بتن، چگالی، رطوبت، اجزای تشکیل دهنده، مشخصات شیمیایی و نسبت های اختلاط اشاره کرد.

به صورت خیلی خلاصه و مختصر می توان گفت که میزان تحمل اجسام و سختی در برابر خراشیدگی و ساییدگی مقاومت فشاری می گویند.

همان طور که عنوان کردیم میزان مقاومت فشاری به میزان ترکیبات موجود در آن بستگی دارد. در صورتی که بتوان مواد اولیه و ترکیبات فوم بتن و نسبت های اختلاط آن ها را با یکدیگر در یک حد ثابتی نگه داشت، به مقاومت فشاری بسیار مطلوبی دست خواهید یافت که تعیین کننده کاربرد فوم بتن می باشد.

بنابراین کیفیت و میزان مقاومت فوم بتن بر روی میزان کاربرد فوم بتن تاثیر می گذارد. بنابراین تغییر در اجزای تشکیل دهنده فوم بتن و نحوه اختلاط آن ها می تواند کاربرد فوم بتن را کاهش دهد.

فوم بتن برای مصارف سازه ای چگونه است ؟

از کاربرد فوم بتن می توان در زیرسازی راه ها نیز نام برد. در واقع فوم بتن ها در لیست مصالحی هستند که بدون نشست بوده و برای پر کردن حفاری های انجام شده استفاده می شود و جایگزین خوبی برای مصالح دانه ای هستند.

عملکرد فوم بتن ها در لایه های زیرین راه بوده و برای مناطقی که غیر قابل دسترس هستند تضمین شده است.

این بتن ها مقاومت زیادی دارند و در لیست مصالح نسوز قرار گرفته اند و در مقابل آتش سوزی گزینه بسیار خوبی محسوب می شوند.

 

کاربرد فوم بتن در ساختمان

کاربرد فوم بتن در ساختمان

بیشتر بخوانیم ?  فوم بتن در تهران

کاربرد فوم بتن در صنعت به چه صورت است؟

از فوم بتن ها در پوشش های تیر و ستون نیز استفاده می شود و در واقع حکم لایه محافظ در مقابل آتش سوزی برای پوشش تیر و ستون های سازه های فولادی را دارد.

این محصول یک عایق رطوبت در صنعت نیز محسوب می شود به طوری که در بلوکاژ کف ساختمان ها به عنوان یک ماده پر کننده استفاده می شود جایگزین خوبی به جای خاکریزی و کمپکشن است.

همینطور در فضای پشت دیوارهای حایل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از این فوم ها به عنوان کاهش دهنده فشار حاصل از بارهای افقی و قائم نیز استفاده می شود مخصوص برای سازه های روباز و زیرزمینی بسیار مهم و ضروری است.

کلام آخر

یک کاربرد بسیار جالب از فوم بتن ها در زیرسازی سنگ فرش ها و جدول کشی خیابان و فضاهای تفریحی است به طوری که می تواند به زیباسازی شهر کمک کند و ارزش بالایی داشته باشد.

فوم بتن ها در لیست محصولاتی قرار دارند که در صنعت و ساختمان سازی تحول زیادی ایجاد کرده اند.

همینطور در حفره های ریزشی و ترانشه ها نیز استفاده می شوند و به دلیل وزن سبکی که دارند روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

سؤالات متداول

۱مهمترین کاربرد های فوم بتن چیست ؟
بیشترین استفاده از این مدل بتن ها در ساختمان ها و سازه های بتنی است.

به طور کلی این محصول برای پر کردن معادن و یا حفره های متروکه ای که غیر قابل استفاده در تاسیسات شهری هستند نیز استفاده می شود. برای کف سازی ، برای پشت بام ها، به عنوان پرکننده در حفره ها و برای زیرسازی سنگ فرش ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

۲کاربرد فوم بتن در ساختمان به چه صورت است ؟
یکی از مهمترین کاربرد های فوم بتنن در ساختمان سازی و موارد مشابه آن می باشد که از جمله مواردی مانند کف سازی طبقات، شیب بندی پشت بام، بلوک چینی غیر باربر و … را می توان نام برد.

در مقاله به ارائه توضیحاتی در رابطه با تمامی موارد استفاده از فوم بتن در ساختمان سازی پرداخته شده است.

۳کاربرد فوم بتن در صنعت به چه صورت است؟

از فوم بتن ها در پوشش های تیر و ستون نیز استفاده می شود و در واقع حکم لایه محافظ در مقابل آتش سوزی برای پوشش تیر و ستون های سازه های فولادی را دارد.

این محصول یک عایق رطوبت در صنعت نیز محسوب می شود به طوری که در بلوکاژ کف ساختمان ها به عنوان یک ماده پر کننده استفاده می شود جایگزین خوبی به جای خاکریزی و کمپکشن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن مشاوره و فروش

09124210058
09124806310


 
با ما در تماس باشید
https://www.homafoambeton.com/
close-link
Click Me