قیمت فوم بتن

افزودنی فوم بتن چیست؟
افزودنی بتن
فروردین ۸, ۱۴۰۰
پمپ فوم بتن
پمپ فوم بتن
فروردین ۸, ۱۴۰۰
نمایش همه
قیمت فوم بتن

قیمت فوم بتن

قیمت فوم بتن از سوالات پر تکرار در ساختمان سازی است. در این مقاله مقایسه جالبی بین قیمت فوم بتن و روش سنتی پوکه صورت گرفته است اما نکته مهم اینکه اعداد و ارقام به کار رفته در این مقاله در حالت نمادین هستند و باید به این موضوع دقت داشته باشید که قیمت ها گاه به صورت روزانه تغییر می کند.

اما نگاه مقاله قیمت نهایی تمام شده در دو روش و معرفی روش ارزانتر است تا بتوانید سودآوری بهتری در ساخت و ساز و صنعت خود داشته باشید و شرایط را مورد بررسی قرار دهید.

قیمت فوم بتن چگونه محاسبه می شود ؟

یکی از روش های کف سازی به واسطه فوم بتن است و قیمت فوم بتن در کف سازی از مواردی است که بر اساس یک سری پارامترها اریابی می شود. در محاسبه قیمت فوم بتن می بایست در ابتدا فضای کف سازی از نظر مترمربع مشخص باشد.

ضخامت متوسط باید ارزیابی شود، همینطور سطح مناسب فوم بتن از نظر متر مکعب بررسی شود میزان کیسه سیمانی که برای هر متر مکعب فوم بتن نیاز است بررسی شود.

حال بر اساس یک سری اعداد مثالی می زنیم تا روند برآورد قیمت فوم بتن مشخص شود. این اعداد در حالت فرضی نوشته شده اند و حتی برای شفاف سازی سطح محاسبه برای کار هستند.

فرض می کنیم که قرار است ۱۰ متر مربع کف سازی به روش بتن سبک یا فوم بتن داشته باشیم. پارامتر ضخامتی که برای آن ارزیابی می شود ۱۰ سانتیمتر در نظر گرفته شده است. در چنین حالتی نیاز به یک متر مکعب فوم بتن داریم. برای تولید هر متر مکعب فوم بتن نیز به صورت متوسط ۵ کیسه سیمان در نظر گرفته می شود.

حال طبق اعداد گفته شده و قیمت فرضی برای هر کیسه سیمان محاسبه به صورت زیر است:

۷۵۰۰ * ۱۰۰= ۷۵۰۰۰۰

از سوی دیگر برای محاسبه قیمت فوم بتن، دستمزد اجرای فوم بتن در نظر گرفته می شود که قطعاً به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلاً مساحت پروژه از موارد بسیار مهم است.

محل پروژه و سطح سختی کار ارزیابی می شود فصلی که قرار است این کار صورت بگیرد از نظر میزان سرما و گرما بر روی قیمت فوم بتن اثر گذار است. این موارد بر روی هزینه کار تاثیر می گذارد.

یک سری هزینه های جانبی نیز وجود دارد که مربوط به عملیات کف سازی، هزینه فوم اضافه، هزینه کارگر و همینطور هزینه های دیگر است که می بایست برآورده شود. فرض بر این است که مثلاً اجرای یک پروژه ۱۸۰۰۰۰۰ تومان هزینه کل در روش فوم بتن دارد.

⭐ اعداد فرضی هستند و بر اساس قیمت روز فوم بتن و سیمان و شرایط کار تغییر می کنند. ⭐

محاسبه قیمت فوم بتن

محاسبه قیمت فوم بتن

بیشتر بخوانیم ?  افزودنی بتن

مقایسه قیمت فوم بتن با پوکه معدنی

در بخش قبل در خصوص بررسی قیمت فوم بتن صحبت کردیم حال قصد داریم در خصوص عوامل موثر در قیمت پوکه معدنی صحبت کنیم و مقایسه لازم را انجام دهیم

اگر فرض بر این باشد کفسازی ۱۰ متر مربع صورت بگیرد نیاز به کمتر از یک متر مکعب پوکه است . در صورتی که به عنوان مثال قیمت هر متر مکعب پوکه مخلوط در حدود ۵۴ هزار تومان باشد.

محاسبه به این صورت است که ۵۴۰۰۰ در ۰.۹(کمتر از یک متر مکعب) ضرب می شود و حاصل رقم ۴۸۶۰۰ خواهد بود.

حال یک سری موارد دیگر مطرح است که باید به هزینه بالا اضافه شود. بر روی پوکه ملاتی از شن و ماسه و سیمان ریخته می شود و عملیات ماله کشی صورت می گیرد. به عنوان مثال شن و ماسه ای که برای ۱۰ متر مربع نیاز است در حدود ۰.۳ متر مکعب ارزیابی می شود. یعنی محاسبه به این صورت است که ۱۱۰۰۰ ضربدر ۰.۳ می شود و رقم نهایی ۳۳۰۰ است.

از سوی دیگر برای تولید ملات نیاز به حداقل یک کیسه سیمان است و فرض بر این است که قیمت یک کیسه سیمان ۷۵۰۰ تومان است.

از سوی دیگر برای حمل پوکه و سیمان و شن و ماسه که برای طبقات مختلف استفاده می شود دستمزد ۱۲۰۰۰ تومانی ارزیابی شود. این رقم بسیار متفاوت است و ما تنها از اعداد به عنوان نماد محاسبه استفاده می کنیم!

همینطور ماهیچه کشی بر روی لوله ها در نظر گرفته می شود که برای هر ۱۰ متر مربع به طور متوسط هزار تومان خواهد بود. در این شرایط از سیمان مصرف شده برای ماهیچه کشی صرف نظر می شود

از دیگر بخش های هزینه مربوط به عملیات اجرای کف سازی است که به واسطه پوکه صورت می گیرد و طبق این روال باید پوکه روی سطح پخش شده و پس از پخش نیز ملات ماسه و سیمان پخش شود و ماله کشی ملات صورت بگیرد که این کار مثلاً برای هر ۱۰ متر مربع ۲۵۰۰۰ تومان است. در مجموع هزینه به ۹۷۴۰۰ می رسد.

در یک بررسی و مقایسه صورت گرفته مشخص می شود که اگر از روش کف سازی با فوم بتن استفاده کنید هزینه نسبت به روش پوکه ۴۰ درصد کمتر خواهد بود. مشخص است که هرچه قیمت تمام شده ارزانتر باشد می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

 

قیمت فوم بتن در تهران

قیمت فوم بتن در تهران

بیشتر بخوانیم ?  کاربرد فوم بتن

قیمت فوم بتن در تهران

شما می توانید برای محاسبه قیمت فوم بتن در تهران از مشاوران ما کمک بخواهید و متراژ و شرایط پروژه و همینطور میزان فوم بتن و سطح سختی و آسانی کار را بررسی کنید. در این زمینه بسیار مهم است که بتوانید از هزینه های اضافی در امان باشید. فوم بتن روشی بسیار کارآمد در ساخت و ساز محسوب می شود و تقاضای زیادی دارد.

نکته پایانی

در ساخت و ساز یکی از مهمترین موضوعات هزینه های نهایی است، طبق محاسبات صورت گرفته در این مقاله مشخص شده است که قیمت فوم بتن به نسبت روش های سنتی پوکه از نظر اقتصادی بسیار گزینه مناسب تری است و یک سری هزینه های اضافی را کنار می گذارد.

در این روش سرعت اجرا و سطح مقاومت و عایق بندی نیز قوی تر است و ساختار مهمی محسوب می شود. اینطور که بررسی ها نشان می دهد عملیات کف سازی به واسطه فوم بتن ها در قالب هایی قرار دارند که می توانند با توجه به سطح سازه بررسی شوند و رویکرد مناسبی داشته باشند.

 

سؤالات متداول

۱قیمت فوم بتن چگونه محاسبه می شود ؟
یکی از روش های کف سازی به واسطه فوم بتن است و قیمت فوم بتن در کف سازی از مواردی است که بر اساس یک سری پارامترها اریابی می شود.

در محاسبه قیمت فوم بتن می بایست در ابتدا فضای کف سازی از نظر مترمربع مشخص باشد.

۲قیمت فوم بتن در مقایسه با پوکه معدنی چگونه است ؟
در یک بررسی و مقایسه صورت گرفته مشخص می شود که اگر از روش کف سازی با فوم بتن استفاده کنید هزینه نسبت به روش پوکه ۴۰ درصد کمتر خواهد بود.

مشخص است که هرچه قیمت تمام شده ارزانتر باشد می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

۳قیمت فوم بتن در تهران چگونه است ؟
شما می توانید برای محاسبه قیمت فوم بتن در تهران از مشاوران شرکت هما فوم بتن کمک بخواهید و متراژ و شرایط پروژه و همینطور میزان فوم بتن و سطح سختی و آسانی کار را بررسی کنید.

در این زمینه بسیار مهم است که بتوانید از هزینه های اضافی در امان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن مشاوره و فروش

09124210058
09124806310


 
با ما در تماس باشید
https://www.homafoambeton.com/
close-link
Click Me