افزودنی های فوم بتن |شرکت هما فوم بتن

مزایای فوم بتن-همافوم بتن
مزایای فوم بتن | شرکت هما فوم بتن
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹
مهمترین کاربرد های فوم بتن
کاربرد فوم بتن
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹

افزودنی های فوم بتن امروزه از جمله مصالحی هستند که وجود آن ها در ساختمان از امری مهم و ضروری همراه می باشد و در این خصوص بتن یکی از مواد بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که در اشکال و روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد .

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که بتن از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است و این مقاومت در اثر عوامل مختلفی از قبیل دوام، مقاومت و اندازه سنگدانه ها مورد استفاده واقع می شود و همچنین نسبت آب به سیمان تحت تاثیر قرار می گیرد.

بنابراین هر دو سازه بتنی و فولادی تحت تاثیر نیروی مهمی به نام زلزله قرار گرفته و این نیرو نیز تابعی از وزن موثر سازه است که می توان نتیجه گرفت که هرچه سازه سنگین تر باشد، آسیب بیشتری به سازه وارد می کند زلزله بیشتر خواهد بود پس برای حل این مشکل و کاهش خطرات ناشی از نیروهایی مانند زلزله، یکسری روش ها وجود دارد که می توان از آن ها برای تبدیل بتن به کار رفته در قسمت های غیر سازه مانند سقف بتنی و کف استفاده کرد بتن سبک تر از نوع بتن معمولی در اختیار دارد.
فایل صوتی این متن

فوم بتن

سئوالات متداول

۱افزودنی های فوم بتن چیست؟
افزودنی های فوم بتن امروزه از جمله مصالحی هستند که وجود آن ها در ساختمان از امری مهم و ضروری همراه می باشد و در این خصوص بتن یکی از مواد بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که در اشکال و روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد .
۲دستگاه مورد استفاده برای اجرای فوم بتن چیست؟
معمولا اجرای فوم بتن به وسیله یکی از دو دستگاه زیر صورت می گیرد : دستگاه پرتابل منوپمپ و دستگاه پرتابل تحت فشار.
۳کاربرد افزودنی های فوم بتن چیست؟
برای جلوگیری از صدمه به تگرگ و رعد و برق در سطح بتن کف، جریان آب و شیارهای روی سطح ، ترک های زودرس انقباض جلوگیری از لرزش یا ضربه که باعث ترک خوردگی یا خرد شدن آن می شود و جلوگیری از انجماد سریع و زود هنگام ،افزودنی های فوم بتن یکی از مواد نگه دارنده است.
۴کاربرد عوامل پف زا در افزودنی های فوم بتن چیست؟
به منظور کاهش تحرک سیال و چگالی مواد و همچنین استحکام بهتر، با وارد کردن فاز گاز در آن ها، کف ایجاد می شود

دستگاه مورد استفاده برای اجرای فوم بتن

معمولا اجرای فوم بتن به وسیله یکی از دو دستگاه زیر صورت می گیرد.

دستگاه پرتابل منوپمپ : که این دستگاه خود دارای ۳ قسمت است.

فوم ساز : کار تبدیل مایع فوم به کف را انجام می دهد.

میکسر : وظیفه یکنواخت کردن مخلوط فوم بتن را برعهده دارد.

منو پمپ : انتقال فوم بتن ساخته شده در میکسر به طبقات مختلف توسط منوپمپ.

دستگاه پرتابل تحت فشار : در این دستگاه انتقال مواد به طبقات توسط باد صورت می‌گیرد و اتلاف انرژی در این روش کمتر است.

افزودنی های فوم بتن شامل چه چیز هایی است؟

کاربرد های اصلی بتن سبک شامل بلوک های پشت بام، دیوار سبک و همچنین کف سازی بتنی شیب دار است که بتن به عنوان یکی از مصالح ساختمانی اصلی در طیف گسترده ای از کاربردهای ساختاری و غیر سازه در ساختمان استفاده می شود .

بتن سبک به عنوان ماده ای که تراکم بتن فوم آن به میزان قابل توجهی پایین تر از بتن معمولی است می تواند نقش موثری در کاهش وزن ساختمان ها به ویژه در سایر قسمت های ساختاری داشته باشد و کاربرد های اصلی بتن سبک که امروزه در ایران مشاهده می کنیم شامل سقف و بلوک های دیواری سبک و همچنین کف سازی بتنی و شیب دار است و یکی از مهم ترین و گسترده ترین کاربردهای فوم بتن، کف سازی ساختمان است.

اجرای فوم بتن با استفاده از دستگاه بتن فوم با سرعت بالا انجام می شود و پس از اتمام کار نصب، می توان کف تمام طبقات ساختمان را با آن پوشش داد و به جای پف کردن روی کف، استفاده از ترکیبات بتنی  کف را سبک می کند و عایق حرارتی و صوتی کف را فراهم می کند.

فوم بتن

شرایط نگهداری پس از اجرا

پردازش بتن فوم برای ادامه روند هیدراتاسیون و آسیب رساندن به بتن از امری ضروری برخوردار است، مجموعه اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آسیب رساندن به بتن فوم تازه، جوان و نابالغ، محافظت شناخته می شود.

برای جلوگیری از صدمه به تگرگ و رعد و برق در سطح بتن کف، جریان آب و شیارهای روی سطح ، ترک های زودرس انقباض جلوگیری از لرزش یا ضربه که باعث ترک خوردگی یا خرد شدن آن می شود و جلوگیری از انجماد سریع و زود هنگام ،افزودنی های فوم بتن یکی از مواد نگه دارنده است.

 

بیشتر بخوانیم : اجرای فوم بتن در تهران

 

عوامل پف زا در افزودنی های فوم بتن

به منظور کاهش تحرک سیال و چگالی مواد و همچنین استحکام بهتر، با وارد کردن فاز گاز در آن ها، کف ایجاد می شود که در صنایع مختلف برای اهداف مختلف استفاده می شود و پلیمرهای مورد استفاده در ساخت فوم معمولا به دو دسته تقسیم می شوند: گرمای نرم و گرمای سخت.

برای این منظور بستگی به نوع پلیمر مورد استفاده در کف، نحوه تولید آن ها متفاوت است که  پلی استایرن، پلی اورتان، فنولیک، فرمالدئید اوره، پلی وینیل کلراید و وینیل فرمالدئید موادی هستند که با توجه به محل قرار گرفتن در سطح های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم بتن

 

افزودنی فوم بتن از مقادیری تشکیل شده است که از دو فاز مختلف گاز و جامد ایجاد شده است و در مورد فوم های پلیمری، فاز جامد از پلیمر ساخته شده است و همچنین در یک توده فوم، می توانید دو نوع حفره در قسمت پلیمری وجود داشته باشد که سلول نامیده می شوند .

بنابراین دو نوع سلول از جمله باز و بسته در کف وجود دارد در مورد فوم های سلول باز فاز گاز نیز بطور مداوم است در حالی که در فوم های سلول بسته فاز گاز ناپیوسته است و نوع سلول خواص مکانیکی و حرارتی کف های پلیمری را به شدت تغییر می دهد.

فوم های پلی اورتان سخت شامل برنامه هایی مانند فوم های عایق بندی لوازم خانگی از قبیل یخچال، ورق های انعطاف پذیر، پانل های ساندویچ ، کامپوزیت ها، فوم های با جرم سخت، فوم هایی مانند کف های اسپری است که در محل مورد نظر تزریق و سرد می شوند.

به پلی اورتان یا انعطاف پذیر توجه می کند و مواد طبیعی مانند CO2 یا پنتان می تواند در انواع محصولات فوم مورد استفاده قرار گیرد و سال هاست که تولید کنندگان بزرگ کف از این فناوری با موفقیت استفاده می کنند تا محصولات با کیفیت بالا تولید کنند.

مواد عایق حرارتی مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز را می توان به دو بخش تقسیم کرد: مواد عایق آلی مانند الیاف سلولز، کتان و کنف و مواد عایق معدنی مانند پشم شیشه و … در دسترس هستند بنابراین فوم های پلاستیکی نوع خاصی از فوم های آلی هستند .

فوم توده ای متشکل از یک ساختار سلول باز یا بسته است که چگالی اولیه آن از چگالی اولیه حالت شبکه بدون حجیم کمتر است و شبکه سلولی فوم می تواند شامل پلیمرهای آلی مانند بتن و فوم های شیشه ای باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همافوم بتن مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن مشاوره و فروش

09124210058
09124806310


 
با ما در تماس باشید
https://www.homafoambeton.com/
close-link
Click Me