ویژگی و خصوصیات مایع فوم بتن

فوم بتن-https://www.homafoambeton.com/
کلیه ی نکات مهم در اجرای فوم بتن
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹
فوم بتن
فوم بتن در تهران | شرکت هما فوم بتن
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹

چگونگی مراحل ساخت مایع فوم بتن

در مرحله اول می خواهیم نحوه ساخت مایع فوم بتن را مورد بررسی قرار دهیم و در این خصوص  لورامید یکی از واسطه های صنایع شوینده است که در ضخامت کف مایع نقش ضخیم کننده و تثبیت کننده ایفا می کند.

برای سنتز ماده از “ککونات فنی دی اتانول آمید اسید” در حضور کاتالیزور استفاده شد در این طرح بهترین شرایط واکنش به دست می آید و اسید چرب دی اتانول آمید با استفاده از اسید چرب دی هانول آمید در اثر وجود کاتالیزور سدیم متیوکسی تولید می شود و همچنین لورامید که با نام تجاری اسید فسفریک اسید فتالیک دیو اتانول آمید است، نوعی ماده شوینده نانو است و خاصیت نرم کننده و امولسیون کننده ای دارد.

این یک سورفاکتانت غیر یونی با کف و مقاومت ویسکوزیته حتی در غلظت الکترولیت پایین است، یکی از ویژگی های منحصر به فرد، رنگ پایین آن ، بوی متیل استر و متانول نیست و در شیمی ، بتائین به هر ترکیب شیمیایی خنثی اطلاق می شود که شامل دو گروه کاربردی است:

یک گروه کاتیونی دارای بار مثبت و فاقد اتم هیدروژن و یک گروه کارکردی با بار منفی که ممکن است در مجاورت گروه کاتیونی نباشد.

فایل صوتی این متن

مایع فوم بتن

 

سؤالات متداول

۱مراحل ساخت مایع فوم بتن به چه صورت است؟

در مرحله اول می خواهیم نحوه ساخت مایع فوم بتن را مورد بررسی قرار دهیم و در این خصوص  لورامید یکی از واسطه های صنایع شوینده است که در ضخامت کف مایع نقش ضخیم کننده و تثبیت کننده ایفا می کند.برای سنتز ماده از “ککونات فنی دی اتانول آمید اسید” در حضور کاتالیزور استفاده شد در این طرح بهترین شرایط واکنش به دست می آید و اسید چرب دی اتانول آمید با استفاده از اسید چرب دی هانول آمید در اثر وجود کاتالیزور سدیم متیوکسی تولید می شود.

۲موارد استفاده از مایع فوم بتن چیست؟
این ماده شیمیایی شتاب دهنده تسریع کننده، پف کردن، حل کردن و کف کردن است که در مواد شوینده، صنایع غذایی و سورفاکتانت های آنیونی در تولید شامپو مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده در بیشتر شوینده های تجاری مانند مواد پاک کننده مایع ظرفشویی و صنعتی (کف نمکی ، مواد شستشوی خودرو ، پاک کننده روغن) و در بیش از ۹۰٪ بهداشت بدن و پاک کننده هایی مانند خمیر دندان، صابون، شامپو، خامه و لوسیون به عنوان کف استفاده می شود
۳روش مصرف مایع فوم بتن به چه صورت است؟

در تولید بتن سبک، یکی از مهم ترین پارامترها استفاده از بتن کف مناسب با کیفیت بودن آن است، بعد از رقیق کردن با مقدار مشخصی از آب، فوم بتن با هوا مخلوط می شود و کف بسیار محکمی ایجاد می کند.حباب های کف تولید شده باید از مقاومت مناسبی برخوردار بوده و در برابر نیروهای فیزیکی و شیمیایی ناشی از اختلاط با بتن و تخلیه در قالب، پایدار بمانند و سپس تا تنظیم اولیه بتن باقی بمانند.

۴انواع مایع فوم بتن کدام است؟
فوم پروتئینه و فوم شیمیایی

موارد استفاده از مایع فوم بتن

مایع زرد شفاف عنصری از سورفاکتانتهای آمفیوتریک (خفیف ترین کلاس سورفاکتانت) است که حاوی حداقل ۲۸٪ ماده فعال کوکامیدوپروپیل بتائین است واین یک سورفاکتانت آمفوتریک خفیف است که به عنوان یک سورفاکتانت ثانویه مورد استفاده قرار می گیرد مایع فوم بتن را  تقویت می کند و ویسکوزیته را در کف مایع تنظیم می کند و می تواند با سورفاکتانت های آنیونی، کاتیونی و غیر یونی مخلوط شود.

این ماده شیمیایی شتاب دهنده تسریع کننده، پف کردن، حل کردن و کف کردن است که در مواد شوینده، صنایع غذایی و سورفاکتانت های آنیونی در تولید شامپو مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده در بیشتر شوینده های تجاری مانند مواد پاک کننده مایع ظرفشویی و صنعتی (کف نمکی ، مواد شستشوی خودرو ، پاک کننده روغن) و در بیش از ۹۰٪ بهداشت بدن و پاک کننده هایی مانند خمیر دندان، صابون، شامپو، خامه و لوسیون به عنوان کف استفاده می شود.

همچنین پاک کردن مایع یکی از مواد اولیه آرایشی و دارویی است در همین ارتباط خواص شیمیایی که برای آن در نظر گرفته شده است این است که ماده با pH کاملا خنثی می تواند به راحتی در فرمول های رنگ مورد استفاده قرار گیرد و هیچ گونه تاثیری در گرانروی و سایر خصوصیات فرمول رنگ ساخته شده ندارد.

مایع فوم بتن

 

بیشتر بخوانیم : افزودنی های فوم بتن

 

روش مصرف مایع فوم بتن

در تولید بتن سبک، یکی از مهم ترین پارامترها استفاده از بتن کف مناسب با کیفیت بودن آن است، بعد از رقیق کردن با مقدار مشخصی از آب، فوم بتن با هوا مخلوط می شود و کف بسیار محکمی ایجاد می کند.

حباب های کف تولید شده باید از مقاومت مناسبی برخوردار بوده و در برابر نیروهای فیزیکی و شیمیایی ناشی از اختلاط با بتن و تخلیه در قالب، پایدار بمانند و سپس تا تنظیم اولیه بتن باقی بمانند.

نکته مهم در انتخاب کف مناسب، سازگاری مایع کف بتن با سیمان و بتن است و به طور کلی فوم ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: فوم پروتئینی و فوم شیمیایی. البته اسامی دیگر آن ها مانند فوم نباتی، نانو فوم، پلیمر فوم و … تنها عناوین تجاری برای بازاریابی هستند و بیشتر این مواد شامل کف های معمولی شیمیایی هستند.

مایع فوم بتن

فوم های پروتئینی رنگ قهوه ای تیره دارند و با هیدرولیز ترکیبات پروتئین تولید می شوند ولی متاسفانه مشاهده می شود که برخی از فروشندگان با اضافه کردن رنگ به فوم های شیمیایی، آن را به عنوان فوم پروتئینی معرفی می کنند یا کف هایی با نام فوم شیمیایی و فوم پروتئین را معرفی می کنند که عملا در بازار عرضه می شوند.

این کف های شیمیایی معمول هستند که با کمی دقت می توان آنها را متوجه شد و کف های شیمیایی معمولا بی رنگ و یا واضح هستند و اگر مقداری کف شیمیایی را روی دستان خود بمالید، صابون و کف لغزنده دقیقا مانند مایع صابون تشکیل می شود اما کف های پروتئینی لغزنده نیستند و بعد از شستن با آب تمیز نمی شوند.

 

ویژگی های مایع فوم بتن

  • دارای PH خنثی میباشد(که نتیجه ی آن عدم تأثیر بر روی تاسیسات سبک سازی بتن است)
  • باعث سبک سازی بتن میشود
  • به علت عدم تأثیر منفی بر مقاومت بتن می تواند دانسیته را کاهش داد
  • به علت تولید حباب های ریز، مقاومت بتن را تا ۴/۱ افزایش میدهد
  • باعث زودگیر شدن بتن اجرا شده خنثی در دمای بسیار پایین میشود

 

بیشتر بخوانیم : مزایای فوم بتن

انواع مایع فوم بتن

فوم پروتئینه

این یک سورفاکتانت طبیعی است که بر اساس پروتئین حیوانات ساخته شده است، این ماده کم حجم تر و کف دار است ولی پایدارتر از مواد دیگر است.

از آنجا که این مواد از پایداری طبیعی بسیار بالایی برخوردار هست بیشتر آن ها در تولید بلوک های clc مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل اینکه خاصیت کف آنها کمتر است از نظر اقتصادی مناسب نیستند و استفاده آن ها در تولید بتن کف تقریبا منسوخ است، پایداری طبیعی آن ها بسیار زیاد است اما بیشتر در تولید بلوک های clc استفاده می شود و از آنجا که خواص کف آن کمتر است مقرون به صرفه نیست و کاربرد آن در تولید بتن کف تقریبا منسوخ است.

فوم پروتئینه

مهم ترین مزیت فوم های پروتئینی، پایداری حباب های ایجاد شده است. این مزیت به فوم کمک می کند تا حباب را تا زمانی که تنظیم سیمان ادامه داشته باشد حفظ نکند (در بعضی از فوم ها مدت زمان تنظیم سیمان طولانی تر است و باعث می شود حباب شکسته شود). این خاصیت باعث شده است تا از این مایع فوم بتن بیشتر در تولید بلوک های سیمانی سبک استفاده شود.

فوم شیمیایی

این فوم برخلاف فوم پروتئین سورفکتانت مصنوعی، مبتنی بر مواد شیمیایی است، این ماده از نظر حجم و کف بسیار بیشتر است اما از نظر پایداری کمتر است زیرا این مواد از قدرت کف بالایی و مصرف کم برخوردار هستند و از نظر اقتصادی بیشتر توسط افرادی که در این صنعت فعال هستند ترجیح داده می شود.

فوم شیمیایی که انواع زیادی با فرمول های متنوعی دارد، می تواند به عنوان پرکاربرد ترین مایع تولید بتن فوم در نظر گرفته شود و با توجه به تنوع فراوان محصولات شیمیایی و امکان ایجاد ترکیبات مختلف، شرکت های تولید کننده مایع بتن فوم نیز مدل های مختلفی از مایع فوم بتن را به بازار عرضه کرده اند که هرکدام از آن ها نیز دارای نقاط قوت و ضعف هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همافوم بتن مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن مشاوره و فروش

09124210058
09124806310


 
با ما در تماس باشید
https://www.homafoambeton.com/
close-link
Click Me